Homey Energy Dongel Reset

Vandaag de Homey Dongle ontvangen en proberen te installeren. De Dongel knippert alleen met rode en witte indicatie. Volgens Homey instructies 30 seconden reset geprobeerd maar niets wat ik probeer blijkt te werken. De Dongle blijft rood/wit knipperen en verder gebeurd er niets… Is er een andere manier om uit deze modus te komen?

2 Likes

Ook zonder foutmelding(en) kan onderstaande tip van tijdelijk een voeding aansluiten e.e.a. oplossen:

Vertaald uit het Engels

Ik heb hetzelfde probleem. Kan niet verbinden met wifi en blijft dan rood wit knipperen . Reset van 30sec werkt ook niet.

Zelfde probleem hier..

Heb je dit al geprobeerd?
Als je de Energy Dongle van stroom voorziet met een voedingsadapter, in ieder geval totdat het opstarten voltooid is

@Arjan_Paans
Heb je dit al geprobeerd?
Als je de Energy Dongle van stroom voorziet met een voedingsadapter, in ieder geval totdat het opstarten voltooid is

Dank voor je feedback. Ja, dat ook geprobeerd. De dongle ging “hangen” tijdens de installatie in de Homey APP. Vanaf de start was de voeding al aangesloten.

Al geprobeerd om de dongle te installeren met stroom zonder aan te sluiten op je slimme meter? Dat deed het bij mij wel werken en kon ook de firmware updaten. Nadien opgestart met stroom aangesloten. Werkt nu toch bijna een dag zonder extra stroom hier.

1 Like

Dank. Dat ook al een paar keer geprobeerd. Lijkt dat de Dongle gecrasht is bij de eerste keer aansluiten en installeren via de Homey APP. Ik vrees dat de Dongle per direct terug kan naar herkomst.

Paar keer met externe voeding (gsm lader) geprobeerd maar lukte niet om de Energy Dongel te resetten. Daarna met een snel lader (gsm) geprobeerd en resetten is gelukt. Met voeding aangesloten eerst met wifi verbonden. Voeding verwijderd en Energy Dongel met slimme meter verbonden. Alles werkt prima. Bedankt voor de reacties mbt deze vraag.

1 Like

Zo is het mij uiteindelijk ook gelukt. Installeren met voeding. Alleen het resetten is echt een drama. Heeft zeker 20min geduurd voordat er weer eens een blauw lampje ging branden. (Reset netjes gedaan met 30sec inhouden, maar dat werkt niet meteen)

Ik kan mijn Nieuwe Dongle niet eens zien als ik een nieuw apparaat wil toevoegen, Mis ik iets misschien ?
Mijn dongle brand wel met de blauwe led al in mijn meter ook appart geprobeerd met alleen een losse voeding erop. maar als ik een nieuw apparaat wil toevoegen kom ik de nieuwe Homey dongle niet te zien. ook al eens geprobeerd te resetten maar dit werkt ook niet.
Iemand enig idee?

Welk type Homey heb je?

Allereerst welkom op de Homey Community!

Lees de Welcome to the forum! post hier om er zeker van te zijn dat je op de hoogte bent van de forumregels.

Ik was dus nog even verder aan het zoeken, ik heb een early 2019 en die word dus niet ondersteunt :weary_face:

1 Like